معرفی جایزه

تاریخ مقاله: 1396/04/20  |  کد مقاله: 2

دنياي كسب و كار امروزی كه به دنياي رقابت، سرعت و نوآوري شناخته شده است، با گذشت زمان نه تنها آرامشي بر آن حاكم نمي‌گردد، بلكه همواره متلاطم‌تر و پيچيده‌تر هم خواهد شد. طبيعي است كه اگر سازمان‌ها و مؤسسات موجود قابليت تطابق با اين تغييرات پررمز و راز را نداشته باشند، به سادگي پاسخگوي نيازها، انتظارات و توقعات جديد و رو به رشد مشتريان خود نبوده و براي حفظ بقاء خود محتمل هزينه گزافي خواهند شد. لذا به موازات تغييرات حاصله در بازار كسب و كار و نيازهاي جامعه، توجه به بهسازي سازماني و بهبود عملكرد يكي از عوامل مهم بقاء و رشد محسوب مي‌شود.

در این راستا الگو برداری از مدل‌ های کیفیت و تعالی، چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ ها فراهم می نماید. دستاورد های حاصل از ارزیابی مدل های تعالی عبارتست از نقاط قوت سازمان و زمینه‌ های قابل بهبود آن که برای دستیابی به بهبود ها فهرستی از برنامه های اولویت‌ بندی شده را نیز پیشنهاد می‌کند.
با توجه به اینکه شرکت انتقال داده های آسیاتک در مسیر تعالی قرار دارد و از طرفی به عنوان یک شرکت نماینده محور در حال پیشبرد امور می باشد لذا به نظر می رسد که دستیابی به قله های تعالی بدون در نظر گرفتن زنجیره تامین و ارتقاء سطح کیفی نمایندگان، امکانپذیر نمی باشد.

لذا طرح جایزه ملی کیفیت آسیاتک(Asiatech Quality Award)  به دنبال ارائه مدلی جهت ارزیابی عملکرد نمایندگان و در نهایت ارتقاء ایشان می باشد که از سال 92 اولین مدل بومی جهت ارزیابی نمایندگان توسط شرکت آسیاتک طراحی شده و هر ساله اجرا می شود.

 

ورودیهای طراحی مدل:

  • تجربیات شرکت آسیاتک در ارزیابی تعالی
  • مدل تعالی سازمانی EFQM 
  • مدل ارزیابی سازمان تنظیم مقررات CRA
  •  مدل جایزه ملی کیفیت  ICT-INQA
  • استانداردهای سری ارتباط با مشتریان ISO 10001-4
  • چارچوب راهنمای E-tom

 

مزایای مدل

·          ارتقاء سطح کیفیت و تعالی نمایندگان

·          ترغیب نمایندگان به بهبود شاخصهای کلیدی مانند فروش، رضایت مشتری و ...

·         برقراری ارتباط مناسب بین پورسانت/حق الزحمه و عملکرد کیفی

·         ارتقاء ادبیات مدیریتی نمایندگان و وجود زبان مشترک بین ایشان و شرکت

·         امکان انجام الگوبرداری توسط نمایندگان از یکدیگر

 

مفاهیم بنیادین مدل

·          ارزش آفرینی برای مشتریان

·         بهره گیری از خلاقیت و نوآوری

·         رهبری با چشم انداز، الهام بخشی و درستی

·         موفقیت از طریق کارکنان مستعد

·         دستیابی به نتایج چشم گیر و پایدار

·         مدیریت با چابکی

·         حرکت در مسیر استراتژیهای آسیاتک